fredag 19 februari 2010

Fredag!

Tjena!

Idag är det den 19 Februari 2010 och Gabriella och Ella har namnsdag. Jag har namnsdag idag men jag säger inte vad jag heter!! Då börjar schemat! 1. Prat om en mobil. 2. Rätta allt. 3. Läsa. 4: 3:or matte 4:or Engelska. 5. RAST (cafeteria) Jag fick en extra kaka helt gratis! hi hi! 6. Musikal. 7. STÄDA (tråkigt) 8. Mat: Soppa 9. STÄDA (tråkigt) 10. Elevens val! JIPPI! Men jag hann bara till punkt 9!!! Nu börjar vi berätta om dagen! Vi pratade och pratade om Min lärares mobil. Jag rättade matte häftet, 3 FEL som jag ikke kunde. Jag räckte upp min hand och fick hjälp nästan direkt! Tur, annars så skulle jag bli GALEN! Efter att jag hade rättat så var det dags att plocka upp Engelska böckerna och gå till Engelskan. -How many are we today? frågade Pia. -Bella?! sa Pia. -Yes. svarade jag och räknade alla barnen. -one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelwe (stavning), thirteen, fourteen, fiveteen and sixteen. Sedan pratade vi lite om vädret och klockan. Efter det så fick vi gå på RAST! Nu var det cafeteriadags! Och då när jag var vid scenen så kom min kusin och sa så här: - Varsågod! Jag bjuder. Då hade han en cola kaka i sin hand och gav den till mig. - Tack så mycket! sa jag. Jag köpte 1 dumlekaka och 1 muffin för 5 kronor. Det var mums! Ja, och sen gick vi in och åt och då märkte 1 av mina bäzzor att... Hennes egna penna var borta från hennes bänk och hennes bänklock var öppet det var någon som hade tagit den! Den kostade säkert 10, 15 eller 20 kr. Efter det ringde skolklockan och det var dags att gå in! Nu är det musikal och jag ska sjunga `Göteborg´. Jag kan berätta låten: Känner du till Göteborg? Med Avenyn och Kungstorg... Jag kan inte så mycket! Sen så är det nog inte så roligt att höra städningen så jag säger....



Hej då! Och tack för att ni tittade in! Kolla gjärna dom andra inläggen!

Många Varma Kramar Från Bella!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar